Klantenondersteuning vereenvoudigen: Zoho Desk voor Your Energy Partner (YEP)
Your Energy Partner (YEP) is een nieuwe speler op de markt van energiegemeenschappen en laadoplossingen voor voertuigen, een snelgroeiende sector in BelgiĆ« waarmee elke projectontwikkelaar op heden geconfronteerd wordt.Ā
YEP had behoefte aan een oplossing die consistente en betrouwbare klantenservice waarborgt, terwijl tegelijk de FAQās konden worden beheerd en een database met vragen vanuit klanten kon worden opgebouwd ter ondersteuning van de toekomstige groei.
Op het moment dat YEP koos voor Zoho en BrainSolutions, vertrouwden ze op ƩƩn administratieve werknemer die alle klantensupport afhandelde via een algemene Outlook-mailbox. Deze persoon had echter niet steeds de nodige kennis of tijd om de vragen binnen een acceptabele tijd te beantwoorden.
Deze werkwijze werkte prima tijdens de exploitatie van de eerste projecten, maar kon niet langer volgehouden worden door de groei van het aantal projecten. Het waarborgen van een consistent serviceniveau was daarom een prioriteit van YEP, die bovendien alleen maar belangrijker zou worden naarmate het aantal van projecten groeit waarvoor YEP verantwoordelijk is.
Vanuit dit groeiperspectief identificeerde YEP de behoefte aan schaalbare processen en software. Verschillende vragen van de klant beheren met meerdere mensen in een gedeelde mailbox was niet langer een optie.
Zoho Desk biedt concrete oplossingen voor iedere uitdaging van YEP:
Met budget en flexibiliteit in gedachten kozen BrainSolutions en YEP ervoor om klein te starten en snel live te gaan. In slechts vier dagen werd de volledige Zoho Desk-omgeving opgezet: alle nodige settings werden ingesteld op maat van YEP, domeinen en e-mailadressen geconfigureerd en gevalideerd. De Knowledge Base werd aangevuld met relevante artikels gebaseerd op de vragen van klanten. Ook de standaard FAQ-webpagina van Zoho Desk werd aangepast volgens de branding van YEP en online gezet.
Om optimaal van Zoho desk gebruik te kunnen maken, kreeg het team van YEP ook een halve dag training, waarbij haar medewerkers de nodige vaardigheden meekregen om de dagelijkse werking te beheren. Daarnaast kreeg YEP ook een volledig inzicht in toekomstige mogelijkheden, zodat ze weten hoe Zoho Desk eenvoudig kan meegroeien doorheen de tijd.
“De businesscase van YEP is veelbelovend. Onze belangrijkste prioriteit is nu het bieden van een uitstekende service die klant volledig ontzorgt. Als we een optimale klantenservice willen garanderen, moeten we nu al beginnen met kennisopbouw. Zoho Desk is daar de ideale oplossing voor.”
Jente V.H. - Investment Manager bij YEP