#1 Klantgegevens centraliseren
Als KMO heb je heel wat sales- en klantgegevens verzameld. Dat is waardevolle info als je erin slaagt het overzicht te behouden. Om een compleet beeld te krijgen van je klant, wil je
belangrijke data verzamelen (denk aan contactgegevens, offertes, aankoopgeschiedenis of tevredenheid). Onmogelijke opdracht als je die
info op verschillende plaatsen moet zoeken tussen visitekaartjes, Excel- en Word-bestanden. Kinderspel als je alles op één
overzichtelijke plaats samenbrengt. Met enkele muisklikken heb je dan alle nodige info om bedrijfsbeslissingen te nemen.
Zoho doen wij dat
Zoho CRM brengt al je klantgegevens samen en maakt het mogelijk om je
offerteproces van A tot Z te automatiseren. Je weet op elk moment in welke fase van het aankoopproces een potentiële klant zich bevindt zodat je
automatische opvolgmails, herinneringen of updates kan versturen. Op die manier beperk je
terugkerende taken tot het minimum en waardoor jij het
maximale uit je werkdag haalt.
#2 Klantcommunicatie verbeteren
Je bent fantastisch, maar zelfs voor jou is het onmogelijk om elk gesprek of contact met (potentiële) klanten te onthouden. Je klant pikt in op een vorig gesprek over zijn offerte, maar jij herinnert je niet meer wat jullie hadden besproken. Naast
klantgegevens bijhouden, is het ook interessant om
klantcommunicatie te centraliseren om zo een
betere service te bieden. Hoe meer je weet van je (potentiële) klanten, hoe beter jullie relatie.
Zoho doen wij dat
Alle communicatie via telefoon, mail of op kantoor documenteer je in Zoho CRM. Stel nu dat de klant in een vorige conversatie een vraag had over zijn offerte. Bij het eerstvolgend contact koppel je terug naar die vraag om te checken of nu alles duidelijk is. De lead voelt zich gehoord, want je hebt “onthouden” dat jullie hierover gesproken hebben. Dat komt jullie
verdere samenwerking én klanttevredenheid ten goede. PS: alle info die een klant je geeft, kan nuttig zijn. Ja, zelfs de naam van hun huisdier of favoriete voetbalclub. Het kan
#3 Interne communicatie verbeteren
Wanneer je zelf een gesprek had met een klant en je collega heeft daarna diezelfde persoon aan de lijn, is het belangrijk dat je
informatie met elkaar kan delen. Hoe houd je je collega’s op de hoogte van gesprekken, afspraken, offertes en eventueel taken die opgevolgd moeten worden? Het kan zijn dat je momenteel met Word- en Excel-documenten of mails werkt, maar die kunnen altijd verloren gaan en/of die zijn vaak gekoppeld aan jouw persoonlijk account. Kortom, je zoekt een oplossing om informatie met huidige en toekomstige teamgenoten gemakkelijk te delen op een
veilige en efficiënte manier.
Zoho doen wij dat
In het Zoho CRM-systeem kan je
alle communicatie met je (potentiële) klant bijhouden en delen met je collega’s. Of het gesprek nu via telefoon, mail, op kantoor of via sociale media verliep: je hele team is altijd op de hoogte van de laatste status. Zo kunnen jullie samen gemakkelijker het
hele verkoopproces opvolgen, van ‘
Aangename kennismaking’ tot ‘
Zo, die offerte is getekend’.
Wanneer je je mailaccount aan Zoho CRM koppelt, staat de
complete geschiedenis van je correspondentie met alle bijhorende
contactgegevens in het systeem. Je krijgt zelfs
rapporten over (on)geopende mails en klikpercentages. Zo weet je perfect of je potentiële klant je offerte via e-mail gezien heeft. Ook de berichten via socialemediakanalen, zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram, komen hierin terecht. Tot slot maak je gemakkelijk aantekeningen bij salesgesprekken, waarna je simpelweg een vervolgtaak inplant.
Perfecte opvolging om jouw business te doen groeien: daar gaan we voor.
Ga zelf aan de slag
Wil je ook Zoho CRM uitproberen? Je staat er niet alleen voor. Eén van onze experten helpt je graag op weg tijdens een gratis adviesgesprek van 1 uur. Het enige wat jij moet doen is je gegevens achterlaten, wij doen de rest.
Tot binnenkort!